Veelgestelde vragen

Hoe gaan wij om met het Covid-19 virus?

In de hoop dat u zoveel mogelijk gespaard wordt voor de gevolgen van het corona-virus willen wij u graag informeren over de aangepaste werkwijze van Schroeder-Ankers.

Wij vinden dat het onze morele plicht is om zoveel mogelijk bij te dragen aan het voorkomen van de verdere verspreiding van het virus en daarnaast mogen we natuurlijk ook onze eigen kwetsbaarheid als bedrijf niet uit het oog verliezen.

Vorige week zijn we daarom gestart met het zoveel mogelijk van huis uit werken. Daarbij is onze vestiging in Dinxperlo fysiek door 1 persoon bezet van 08:30 tot 17.00 uur. Onze vestigingen in Duitsland en Polen hebben maatregelingen getroffen die in deze landen verplicht worden. Om dit moment draait alles nog door.

De aantal processen kunnen met wat aanpassingen vanuit huis worden gedaan zoals het ontvangen en verwerken van e-mail, plannen van vervoersopdrachten en een aantal administratieve werkzaamheden. Helaas zal de telefoon zal niet altijd beantwoord kunnen worden, omdat we met 1 lijn werken. We vragen u dan een email te sturen.

Verder heeft  onze transporteur Rabelink hun chauffeurs geïnstrueerd om zoveel mogelijk op afstand te blijven van andere personen bij het laden en lossen.  Vanuit de basis worden al onze zendingen ongelost geleverd. Wij vragen daarbij ook uw hulp en begrip. Indien chauffeurs papieren niet willen aftekenen of toch een handtekening willen, heb begrip voor elkaar, wij verplichten u niks maar stellen het wel op prijs als degene die de goederen in ontvangst neemt, duidelijk zijn naam doorgeeft.

Door alle (gedeeltelijke) grensafsluitingen kunnen er soms wachttijden aan de grens ontstaan waardoor aansluitingen niet gehaald kunnen worden en vertragingen onvermijdbaar zijn. Indien uw zending echt op tijd geleverd moet worden is het verstandig om dit even met ons te overleggen zodat wij u daarin kunnen adviseren. Een ander gevolg van deze uitbraak is overigens dat de online bestellingen enorm zijn toegenomen. Daardoor is het drukker dan gewoonlijk bij de pakketdiensten en sorteercentra. Tegelijkertijd vallen ook daar mensen uit door ziekte of quarantaine-maatregelen. Ook door aanvullende maatregelen die door jullie als ontvanger genomen worden kunnen vertragingen ontstaan, wij vragen u dan ook om ons hierover zo goed als mogelijk te informeren.

Wij blijven echter, hoe dan ook, ons uiterste best doen om uw verzendingen zo goed mogelijk te verzorgen en hopen met u dat we zo snel mogelijk, en natuurlijk in goede gezondheid het ‘normale’ leven weer kunnen oppakken.

Veel succes!

Luc Ratering en Sabrina Bunzel

Wat zijn de levertijden?

Zodra wij uw order hebben verwerkt en hebben ingepland voor productie, zullen wij u de verwachte transportdatum doorgeven. Uw opdrachten worden over het algemeen, rechtstreeks verzonden vanuit onze fabriek in Neuenrade (Sauerland)  Duitsland. Transporten vinden plaats op dinsdag en donderdag en worden o.o.v de volgende dag aangeleverd.

 

Ik ben nog geen klant, kan ik wel online bestellen?

Natuurlijk! Dat is het mooie. Zorg dan wel dat je gelijk betaald. Wil je liever wel een relatie met ons aangaan, vraag dan uw eigen inloggegevens aan.

Hebben jullie ook technische informatie en software?

Onze technische documenten en downloads kunt u terug vinden op onze website.  Deze webshop zal de komende tijd verder worden aangevuld maar is niet bedoeld voor de technische ondersteuning.

Voor technische vragen kunt u natuurlijk altijd contact opnemen.